• Service auto non stop

De ce nu ar trebui să ignorați niciodată martorul probleme la catalizator

De ce nu ar trebui să ignorați niciodată martorul probleme la catalizator

MARTORUL PROBLEME LA CATALIZATOR

Martorul probleme la catalizator se aprinde, clipește sau se blochează cu LED-ul pornit? Indiferent de tipul problemei, ignorarea acesteia nu este o idee bună.

În ceea ce privește convertizorul catalitic, trebuie să fiți conștient de martorul probleme la catalizator, sau riscați să compromiteți întregul sistem de control de emisii al vehiculului sau, mai rău, motorul însuși. Din moment ce nu vreți să ajungeți la asta, iată o privire sănătoasă asupra martorului probleme la catalizator și de ce nu ar trebui să îl ignori.

Programeză-te pentru a consulta un specialist în a te îndruma la soluționarea problemei dumeavoastră.

Martor probleme la catalizator și alți martori importanți

Fiecare culoare are sensul ei
Fiecare martor are o semnificație descrisă în manualul tehnic al vehiculului. Se face de obicei o distincție între martorii de funcționare (pentru semnalizatoare, de exemplu), martorii de neutralizare (în special pentru airbag) și în final martorii de avertizare. Aceștia din urmă, precum martorul probleme la catalizator semnalează o anomalie care trebuie luată în considerare imediat și rezolvată la un service auto specializat.

Astfel, o pictogramă albastră sau verde indică funcționarea luminilor sau opțiunilor cu care este echipată mașina. O lumină portocalie vă îndeamnă să fiți precaut, solicitându-vă să verificați dacă există defecțiuni minore. Lumina roșie înseamnă clar pericol. Ar putea fi o centură de siguranță nelegată sau o ușă prost încuiată, dar ar putea fi și o problemă cu temperatura direcției sau a lichidului de răcire. În acest caz, semnalul menționat implică oprirea vehiculului și solicitarea asistenței de la profesioniști.

În general, șofatul cu martorul probleme la catalizator aprins nu este recomandată. În cazul catalizatorului, dacă motorul funcționează normal și martorul probleme la catalizator se aprinde intermitent, pericolul nu este imediat. Cu toate acestea, dacă vehiculul dumneavoastră pierde putere în timp ce șofați și martorul probleme la catalizator clipește, contactați fără întârziere un service specializat.

Lumina pentru filtrul de particule

O anomalie în filtrul de particule este indicată prin activarea unei pictograme portocalii reprezentând un dreptunghi umplut cu puncte mici. Acest simbol este comun multor modele, precum Peugeot 308, Citroen C4 sau chiar Audi A3. Indică faptul că filtrul de particule se înfundă și necesită regenerare internă. Prea multe călătorii în oraș fac ca filtrul de particule să se înfunde cu funingine și particule fine care nu pot fi arse. Atunci ar trebui să curățați filtrul, acest lucru va dura doar câteva minute. Dacă lumina martorului persistă, vă sfătuim să mergeți la un service specializat pentru a afla cauzele anomaliei.

Lumina martorului probleme la catalizator

O problemă cu convertizorul catalitic este una dintre numeroasele cauze responsabile pentru aprinderea martorului probleme la catalizator. Această pictogramă portocalie în formă de motor nu este niciodată un prevestitor de vești bune și nu trebuie ignorat.

Indică o defecțiune a sistemului de injecție de combustibil sau a sistemului de control al emisiilor. Majoritatea manualelor de utilizare sunt formale: dacă este aprins, ar trebui să consultați urgent un service, iar dacă este intermitent riscați să vă distrugeți catalizatorul.

Lumina motorului variază de la model la model. Simbolul martorul probleme la catalizator este uneori însoțit de cuvântul „VERIFICAȚI” sau chiar de mesajul „VERIFICAȚI MOTORUL”.

Mici memento-uri despre sistemul anti-poluare

Un sistem antipoluare ieșit din funcțiune va suspenda automat inspecția tehnică a vehiculului dumneavoastră. De asemenea, te face proprietarul ghinionist al unui vehicul poluant, cu mult peste standardele acceptate de astăzi.

Reglementările europene stabilesc anumite praguri pentru emisiile de gaze poluante care nu trebuie depășite de autoturisme, vehicule comerciale sau vehicule grele. Acestea sunt standardele EURO, care evoluează de-a lungul anilor și devin mai exigente în timp. Mașinile sunt echipate cu diverși senzori și sonde care verifică constant sistemul de control al poluării și te avertizează dacă rezultatul este nefavorabil.

Senzorii independenți încadrează și reglează funcționarea convertorului catalitic sau FAP. Aceștia sunt amplasați în puncte specifice pentru a controla două faze importante, arderea combustibilului și arderea ulterioară.

Senzorii care efectuează măsurători înainte de ardere sunt:

  • senzorul PMH;
  • senzorul de presiune a aerului;
  • senzorul de temperatură a lichidului de răcire;
  • sonda lambda sau senzorii de oxigen.

Acțiunea combinată a acestor elemente electronice permite calcularea cantităților de aer și combustibil care trebuie injectate precum și a temperaturii motorului astfel încât arderea să aibă loc corect. Daca arderea este optima, catalizatorul (pentru vehicule pe benzină) sau filtrul de particule (pentru vehicule diesel) își vor putea îndeplini funcția de tratare corectă a emisiilor poluante.

Senzorii de oxigen post convertizor catalitic (motoare pe benzină) sau senzorii de presiune diferențială (motoare diesel) sunt utilizați în timpul fazei de post ardere. Ei verifică dacă catalizatorul sau filtrul de particule au tratat corect gazele, pentru a limita cât mai mult posibil emisia de particule fine în atmosferă.

Este catalizatorul direct implicat?

Sistemul de control al emisiilor al vehiculului dumneavoastră este destul de complex. Activarea luminii de avertizare a convertorului catalitic sau a filtrului de particule nu înseamnă neapărat că acestea sunt direct defecte. Chiar dacă trebuie înlocuite, probabil că sunt doar o mică parte din problema reală a vehiculului.

Mașina dumneavoastră este plină de senzori care măsoară injecția de aer și combustibil. Dacă debitele măsurate nu sunt ceea ce ar trebui să fie, luminile de avertizare se vor activa. Senzorii îndeplinesc un fel de funcție preventivă.

Lista poate fi lungă, dar iată lucrurile care pot face ca indicatorul să se aprindă:

  • defectarea unui injector;
  • sondă lambda inoperantă;
  • consum excesiv de ulei;
  • supapă EGR murdară;
  • un debitmetru de aer neutilizat;
  • un defect la electronica de bord.

Carcasele OBD (On Board Diagnostic) sunt folosite de către service-urile auto pentru a citi codurile de eroare ale mașinii și, astfel, pentru a știi unde să vă îndreptați investigația în mod eficient.

Ignorarea martorului probleme la catalizator: consecințele dezastruoase pentru vehiculul dumneavoastră

Când manualul de utilizare avertizează cu privire la riscul distrugerii convertorului catalitic, înseamnă în principal că mașina dumneavoastră poate lua foc. Apoi imaginați-vă consecințele groaznice pentru dumneavoastră și oamenii din vehiculul dumneavoastră…

Dacă ignorați semnalele de avertizare transmise de mașina dumneavoastră, riscați să vă deteriorați definitiv filtrul de particule și catalizatorul. În general, în cazul unei alerte, computerul de bord intră într-un mod degradat pentru a preveni defecțiunea motorului. Nu așteptați să ajungeți la acel punct și faceți ce este necesar cât mai curând posibil!

Te interesează acest serviciu?
Completează formularul de mai jos!


    Trimite mesaj
    Bună ziua! Cu ce informații te putem ajuta?
    Call Now Button