REVIZIE AUTO BRAȘOV
Revizie auto Brașov
Indiferent de vehicului pe care îl șofezi, fie că este mașină personală, fie că este doar un mijloc de transport în interes de serviciu, întreținerea în parametri optimi trebuie să fie o operațiune regulată. Doar în felul acesta, drumurile pe care le parcurgi vor avea un grad înalt de siguranță și confortabilitate.
De ce este esențială o întreținere și o revizie auto regulată, indiferent de tipul de autovehicul?
Întreținerea regulată este esențială pentru siguranța operațională și rutieră a unui vehicul. În cele ce urmează, îți vor fi explicate avantajele și dezavantajele intervalelor de întreținere fixe și flexibile și modul în care funcționează serviciul de revizie.
La service auto Brașov AutoChelu putem efectua revizia oricărui tip de autoturism, precum: revizie Audi, revizie BMW, revizie Mercedes-Benz, revizie Mini, revizie VW, revizie Skoda, revizie Renault, revizie Peugeot, revizie Bentley, revizie Ford, revizie Volvo, revizie Chrysler, revizie Citroen, revizie Honda, revizie Hyundai, revizie Jeep, revizie Land Rover, revizie Kia, revizie Nissan, revizie Mitsubishi, revizie Porshe, revizie Toyota, revizie Mazda, revizie Maserati sau revizie Opel.
Interval de întreținere fix vs. flexibil
Nu există un vehicul care să nu necesite întreținere. Pentru multe ansambluri și consumabile, verificările și reînnoirile periodice sunt esențiale pentru a menține siguranța operațională și rutieră a vehiculului. Uzura acestora depinde, în primul rând, de condițiile de funcționare, iar producătorii de vehicule ajustează specificațiile de întreținere ca un compromis la condițiile obișnuite. Intervalele fixe de întreținere pot fi, prin urmare, avantajoase pentru vehiculele cu un kilometraj anual redus și/sau un stil de șofat fără bruscări sau accelerări agresive. În schimb, un interval flexibil pentru o revizie auto poate fi mai potrivit în cazul performanței de conducere peste medie sau a condițiilor extreme de funcționare.
Electronica avansată a vehiculului, cum ar fi senzorii și software-ul, poate detecta uzura pieselor deteriorate și, astfel, permite semnale de întreținere bazate pe nevoi. Cu această flexibilizare parțială a întreținerii nu sunt neapărat de așteptat mai puține vizite la atelier deoarece, de exemplu, lichidul de frână îmbătrânește indiferent de kilometraj și condițiile de funcționare; trebuie înlocuit la intervale regulate. Același lucru este valabil și pentru uleiul de motor.
Asta se întâmplă atunci când o mașină este bine întreținută.
Din motive tehnice sau economice, unele componente nu supraviețuiesc întregii durate de viață a unui vehicul. Acestea sunt piese care își pierd materialul (de exemplu, plăcuțe de frână, anvelopele) sau îmbătrânesc și astfel devin inutilizabile (de exemplu, baterii de pornire, cauciucuri pentru ștergătoare de parbriz). Dacă piesele menționate nu devin inutilizabile din cauza uzurii, acest lucru poate apărea adesea și din cauza îmbătrânirii (de exemplu, la anvelope). Piesele uzate sunt înlocuite în timpul lucrărilor de întreținere. În cazul pieselor sau echipamentelor care nu sunt supuse uzurii evidente, dar își pierd funcționalitatea din cauza influențelor chimice sau fizice, producătorii de vehicule prescriu o reînnoire după un anumit număr de kilometri parcurși sau durată de viață. Acestea includ, de exemplu, lichide de răcire, lichide hidraulice și lubrifianți.
Obiectivul obișnuit al lucrărilor de întreținere include înlocuirea fluidelor de funcționare uzate și a pieselor de uzură, precum și verificarea funcțională a ansamblurilor importante. În plus, vehiculul este examinat pentru a se verifica anvelopele, furtunurile de frână sau caroseria ca urmare a influențelor externe sau a condițiilor de funcționare nefavorabile.
Piesele de uzură și consumabilele care trebuie reparate de obicei și dependența lor de kilometraj, timp și condiții de funcționare:
· Bateria de pornire
Bateria de pornire își pierde capacitatea de stocare în timp din cauza diverselor efecte chimice și fizice. Prin urmare, acum este considerată o piesă de uzură. Un schimb al acesteia se recomandă, de obicei, după trei până la șase ani.
· Ulei de motor
Utilizarea uleiului de motor scade din cauza efectelor chimice și fizice, inclusiv a intrării de reziduuri din arderea motorului cum ar fi combustibilul, funinginea, condensatele de ardere acide și procesele oxidative dependente de temperatură. Din cauza creșterii sarcinilor de proiectare a motorului, cum ar fi reducerea dimensiunii sau a combustibililor cu proporții biologice mai mari, cum ar fi alcoolul sau biodieselul, se poate aștepta o scurtare a intervalelor de schimb de ulei în viitor.
· Anvelope
Anvelopele sunt supuse uzurii, inclusiv în dependență de îmbătrânire. Radiațiile ultraviolete și ozonul cauzează îmbătrânirea, uzura este cauzată de abraziunea pe șosea. Utilizarea obișnuită a anvelopelor auto este, prin urmare, cuprinsă între unu și opt ani și este de până la 60.000 de kilometri.
· Bujii
Bujiile se uzează în funcție de tip, material și combustibil. În anii 1980, se înlocuiau după aproximativ 15.000 de kilometri; cu versiunile de astăzi intervalul de înlocuire este de aproximativ 60.000 de kilometri.
· Filtru de aer
Filtrele de aer protejează motorul și ocupanții vehiculului de particulele de praf din atmosferă. Încărcarea lor depinde de condițiile de mediu și de funcționare. Prin urmare, acestea trebuie verificate periodic și înlocuite, dacă este necesar. Filtrele de aer din habitaclu trebuie schimbate de obicei în fiecare an, iar filtrele de aer ale motorului conform instrucțiunilor producătorului.
· Uleiuri pentru axe și angrenaje
Uleiurile pentru axe și angrenaje sunt supuse unor sarcini care depind în principal de designul și tipul cutiei de viteze. În cazul unor vehicule, schimburile de ulei sunt planificate după un kilometraj mai mare, după aproximativ 100.000 de kilometri. Chiar și cu lubrifianți și cutii de viteze dezvoltate în continuare, necesitatea unui schimb de ulei va fi necesar și pe viitor.
· Lichide de frână
În cazul unei schimbări regulate, se poate utiliza numai calitatea lichidului de frână specificată de producătorul vehiculului. Amestecarea este interzisă. Lichidele obișnuite de frână pe bază de eteri glicolici sunt hidroscopice, adică atrag apă. Odată cu creșterea absorbției apei, proprietățile lichidului de frână se deteriorează, punctul de fierbere scade, vâscozitatea crește și pot apărea probleme de coroziune pe părțile interioare ale sistemului de frânare. Prin urmare, este esențială o schimbare regulată a lichidului de frână, de obicei la fiecare doi ani.
Înlocuirea fluidelor de frână tradiționale pe bază de glicol eter cu alte substanțe, cum ar fi siliconul sau uleiurile minerale, a fost solicitată de mai multe ori pentru a reduce întreținerea și, astfel, pentru a economisi costuri.
Dezavantajul acestor produse este comprimarea accentuată (înseamnă un punct de presiune spongios) cu proprietăți de lubrifiere mai slabe, motiv pentru care sunt mai puțin potrivite pentru sistemele actuale de frânare.
· Plăcuțe și discuri de frână
Uzura plăcuțelor de frână și a discurilor de frână depinde în mare măsură de stilul de șofat. Când conduci normal, este obișnuit să schimbi plăcuțele de frână după aproximativ 80.000 de kilometri. În condiții dificile de funcționare, de exemplu atunci când conduci cu o remorcă, este posibilă o uzură considerabil mai mare, motiv pentru care este esențială o verificare în timpul întreținerii regulate.
· Sistemul de iluminat
Sistemul de iluminare al vehiculelor actuale, în special cele cu tehnologie cu lămpi incandescente ar trebui verificat în mod regulat deoarece defectele sunt posibile în orice moment. Din ce în ce mai multe mașini au verificarea defecțiunilor lămpii ca standard. Aceasta indică atunci când o lampă este defectă. Acest lucru se întâmplă mai rar în cazul farurilor și al luminilor cu diode emițătoare de lumină (LED), care durează adesea atât timp cât întreaga mașină și, prin urmare, adesea nu sunt interschimbabile. Cu toate acestea, în cazul (rar) al unui defect, întreaga unitate trebuie înlocuită, ceea ce poate fi o intervenție costisitoare.
· Curele de transmisie și curele dințate
Curele de transmisie și curele dințate pentru unitățile auxiliare nu necesită întreținere la vehiculele actuale și au acum un interval lung de înlocuire – de obicei, peste 100.000 de kilometri. Cu materiale și construcții mai bune; este de conceput că o înlocuire nu va mai fi necesară în viitorul apropiat.
Service auto Brașov AutoChelu oferă servicii de revizie auto pentru o gama largă de autoturisme: Ford, Opel, Dacia, Renault, BMW, Audi, Vw, Mercedes, Peugeot, Skoda, Seat, Citroen, Toyota, Volvo. Dacă ai un autoturism, te așteptăm pentru a efectua o revizie auto.
Poate, cel mai important lucru pentru buna funcționare a mașinii, tale este o revizie auto. Aceasta trebuie realizată regulat, la intervale de timp chiar mai mici decât cele specificate de producator și în service-uri specializate.
În funcție de gradul de folosire a mașinii, o revizie auto presupune mai multe operațiuni:
Deși în general producătorii de autovehicule nu specifică schimbarea anumitor lichide/uleiuri, cum ar fi uleiul de servodirecție sau cel al cutiei de viteze, pentru o mai bună funcționare a mașinii tale pe termen lung sunt chiar obligatorii aceste operațiuni. Practic, orice piesă în mișcare are nevoie de ungere, iar proprietățile uleiului respectiv se deteriorează în timp și pe masură ce mașina este utilizată. De aceea este imposibil ca un ulei ca cel al cutiei de viteze, spre exemplu, să nu aibă de suferit după aproximativ 60.000 de km.
Specialiștii AutoChelu localizați cu atelierul în Brașov pe Ecologiștilor 10 recomandă ca întotdeauna să schimbi uleiul cutiei de viteze și al servodirecției la circa 60.000 km, chiar dacă producătorul nu specifică. Pentru acest lucru trebuie să efectuezi mai întâi o revizie auto, iar asta poți face printr-un simplu telefon la +40761677707.