MARTORUL DE BUJII INCANDESCENTE
Martorul de bujii incandescente este o lumină galben-portocalie care reprezintă o bobină. Acesta este montat doar pe mașinile Diesel și se aprinde atunci când puneți contactul, pentru a vă spune că bujiile incandescente încălzesc cilindrii. În mod normal, ar trebui să se oprească după câteva momente. Dacă totuși nu se întâmplă acest lucru, vă recomandăm să apelați la un service auto specializat.
Programeză-te pentru a consulta un specialist în a te îndruma la soluționarea problemei dumeavoastră.
Situații în care martorul de bujii incandescente este aprins?
Martorul de bujii incandescente este o lampă de avertizare care este montată numai pe mașinile Diesel. Acest lucru se întâmplă deoarece este legat de sistemul de preîncălzire, care nu există la motoarele pe benzină. La motoarele Diesel, bujiile incandescente au rolul de a încălzi aerul din cilindri pentru a permite pornirea mașinii la rece.
Acest martor aprins este portocaliu; reprezintă o bobină orizontală și se aprinde pe tabloul de bord atunci când porniți contactul. Trebuie să așteptați ca acesta să se stingă pentru a porni mașina, permițând astfel temperaturii să crească în cilindri pentru a asigura o ardere mai bună a motorinei și pentru a reduce poluarea vehiculului.
Există o diferență între mașinile cu injecție directă și mașinile cu injecție indirectă. Pe acesta din urmă, bujiile funcționează și în post încălzire. Pentru a limita poluarea și zgomotul, bujiile incandescente continuă să se încălzească după pornire până când motorul atinge temperatura normală de funcționare.
În acest caz, martorul de bujii incandescente este totuși stins, cu excepția cazului în care funcționează defectuos. O alta diferență: bujiile incandescente sunt amplasate în locuri diferite în funcție de tipul de injecție. La injecția directă, bujia încălzește aerul din cilindru, în timp ce se află în camera de ardere pe injecție indirectă.
De ce este martorul de bujii incandescente aprins?
Este normal ca acest martor să se aprindă atunci când puneți contactul mașinii dumneavoastră Diesel. Într-adevăr, acesta este acolo pentru a vă informa despre preîncălzirea camerei de ardere sau a cilindrilor acesteia. Șoferii unui vehicul Diesel sunt sfătuiți să aștepte ca martorul să se stingă înainte de a porni.
În acest fel, vă asigurați că, camera de ardere a atins o temperatură optimă pentru buna funcționare a motorului dumneavoastră. De asemenea, veți reduce poluarea mașinii dumneavoastră, dar veți evita și înfundarea prematură a pieselor motorului Diesel.
Martorul de bujii incandescente care nu se aprinde este, dimpotrivă, un semn al unei defecțiuni. În mod normal, ar trebui să se aprindă în timp ce bujiile incandescente încălzesc aerul din cilindri și apoi să se stingă când se atinge temperatura corectă.
Cu toate acestea, un martor de bujii incandescente care se aprinde în timpul șofatului sau clipește, indică o defecțiune. Dacă acest martor rămâne aprins, ar putea fi:
- O problemă cu cablajul;
- O defecțiune a releului de preîncălzire;
- O problemă cu becul de preîncălzire;
- O problemă cu bujiile incandescente în sine, cu excepția vehiculelor mai vechi.
Pentru mașinile mai vechi, martorul de bujii incandescente care rămâne aprins nu indică defecțiunea bujiilor. Problema este electrică: cablaj, releu sau bec.
Lumină intermitentă la martorul de bujii incandescente: ce să fac?
Când funcționează normal, acest martor se va aprinde pentru a vă anunța că bujiile incandescente încălzesc cilindrii, pentru a vă ajuta să porniți mașina. Se oprește când temperatura este oprită.
O lumină intermitentă la martorul de bujii incandescente reprezintă o defecțiune. La fel, o lumină de avertizare care se aprinde în timpul șofatului sau rămâne aprinsă după pornire, poate indica o defecțiune a releului bujiilor incandescente, a bujiilor în sine sau a circuitului electric.
Dacă acest martor clipește sau se aprinde și vehiculul pierde și el putere, este posibil să existe o problemă cu circuitul de injecție. Diagnosticarea trebuie efectuată la un service auto specializat pentru a găsi soluția potrivită.
Șofatul cu martorul de bujii incandescente aprins sau intermitent: care sunt riscurile?
De fapt, este încă posibil să șofați vehiculul cu acest martor aprins sau intermitent. În orice caz, pentru o călătorie scurtă – cum ar fi drumul către service, de exemplu. Într-adevăr, continuând să șofezi fără reparații, este foarte probabil ca motorul tău să intre rapid în modul degradat, pentru a-și păstra diversele componente. Apoi veți putea observa că performanța vehiculului dumneavoastră începe să se reducă. Nu veți mai putea crește turația motorului peste 2.500 până la 3.000 rpm maxim.
Scenarii pentru martorul de bujii incandescente aprins
Dacă martorul de bujii incandescente se aprinde, vă aflați într-unul din cele două scenarii:
- Martorul se aprinde la punerea contactului;
Acest martor se aprinde sau clipește în timpul șofatului sau rămâne aprins după pornire.
Primul caz corespunde cu funcționarea normală a lămpii de avertizare de preîncălzire ne arată temperatura cilindrilor de către bujii incandescente. Așteptați câteva clipe să se stingă lumina înainte de a începe: pornirea va fi mai ușoară, chiar și la rece, și veți polua mai puțin.
Pe de altă parte, o lumină de bujie incandescentă care rămâne aprinsă după pornire, care clipește, care se aprinde în timpul șofatului, dar și care nu se aprinde deloc indică o problemă. La vehiculele vechi, nu este o defecțiune a bujiilor, dar pe de altă parte este probabil ca releul de preîncălzire să funcționeze defectuos.
La vehiculele mai noi, ar putea fi o bujie incandescentă eșuată sau o problemă electrică. Uneori, o aprindere a martorului de preîncălzire indică chiar o defecțiune de altă origine, în general la nivelul circuitului de injecție.
Gata, știți totul despre martorul de bujii incandescente aprins și rolul lui în mașină! Asemenea celorlalte lumini de avertizare de pe bordul dumneavoastră, vă spune diferite informații utile: în acest caz intrarea în acțiune a bujiilor incandescente. Dar poate reflecta și o defecțiune a cărei origine ar trebui găsită și reparată la un service auto specializat – fără întârziere!
Prin urmare, dacă se aprinde acest martor, ar trebui să mergeți la un mecanic pentru a face o diagnosticare a mașinii. Acest lucru va face posibilă determinarea originii defecțiunii și acționarea în consecință prin înlocuirea bujiilor, a becului, a releului de preîncălzire sau a oricărei piese care cauzează această defecțiune.