• Service auto non stop

Ce reprezintă martorul probleme la suspensia pneumatică

Ce reprezintă martorul probleme la suspensia pneumatică

MARTORUL PROBLEME LA SUSPENSIA PNEUMATICĂ

Martorul probleme la suspensia pneumatică se aprinde în momentul în care apare o problemă la sistemul de suspensie și este indicată vizita la un service auto specializat. Suspensiile pneumatice folosesc perne gonflabile pentru a oferi o călătorie lină și confortabilă.

Alături de confort, unele sisteme de suspensie pneumatică permit reglarea înălțimii de rulare pentru a se potrivi pe teren accidentat. Sistemul de suspensie pneumatică constă într-un compresor de aer, cele patru perne de pe fiecare roată și senzori de înălțime pentru a controla cât de mult se umflă pernele. De fiecare dată când mașina este pornită, computerul face un test rapid asupra compresorului și pernelor pentru a verifica dacă există scurgeri și activează martorul probleme la suspensia pneumatică în cazul detectării unei probleme.

Programeză-te pentru a consulta un specialist în a te îndruma la soluționarea problemei dumeavoastră.

Ce înseamnă martorul probleme la suspensia pneumatică?

Computerul mașinii va aprinde martorul probleme la suspensia pneumatică dacă detectează orice activitate anormală. De obicei, acest lucru se întâmplă dacă compresorul nu furnizează atât de mult aer pe cât ar trebui sau dacă există o scurgere într-una dintre perne. O scurgere într-una dintre perne va face ca înălțimea de rulare să fie mai mică, ceea ce este detectat de computer folosind senzorul de înălțime. Verificați întotdeauna senzorii de înălțime înainte de a înlocui o pernă, deoarece aceștia pot funcționa defectuos și pot da o citire falsă, provocând aprinderea martorului probleme la suspensia pneumatică.

Ce trebuie făcut când martorul probleme la suspensia pneumatică este aprins?

Când se aprinde martorul probleme la suspensia pneumatică, computerul va salva un cod pentru a identifica orice probleme pe care le-a detectat. Fără un instrument de scanare care să citească codul, ar putea fi foarte dificil să identificați ce cauzează problema, așa că cel mai bine este să scanați mașina pentru coduri la un service auto specializat. Se pot scoate roțile și inspecta pernele pentru a detecta rupturi sau crăpături excesive, dar ar trebui totuși să scanați mașina în cazul în care există mai multe coduri stocate.

Este sigur să șofați când martorul probleme la suspensia pneumatică este aprins?

În funcție de gravitatea problemei, vehiculul dumneavoastră poate fi sau nu în siguranță pentru a șofa atunci când acest martor probleme la suspensia pneumatică se aprinde. Dacă observați că una dintre perne curge încet, va trebui să puneți compresorul să muncească mai mult pentru a menține mașina la înălțimea corectă. În acest caz, mașina nu se va descurca la fel de bine, deci va sfătuim să șofați vehiculul numai dacă este absolut necesar. Fiți foarte atent la gropi și drumuri accidentate deoarece suspensia nu va putea absorbi nici șocul. Acum să presupunem că, compresorul nu funcționează și toate pernele sunt complet dezumflate. În această situație, mașina nu trebuie șofată deloc. Nu numai că mașina se va descurca groaznic, dar fără suspensia care să absoarbă denivelările, toate impacturile vor fi transferate pe caroseria mașinii care nu este proiectată pentru acest gen de lucruri.

Care sunt problemele comune la o suspensie pneumatică?

Când se vorbește despre suspensie pneumatică, ideea de bază nu este atât de greu de înțeles. După cum sugerează și numele, în loc de cilindri și arcuri metalice, este un sistem de suspensie care folosește structuri bazate pe presiunea aerului. Și din moment ce acel aer trebuie să fie conținut cumva, amortizoarele pneumatice arată mai mult precum niște baloane de cauciuc, decât un amortizor în sine.

Dar dincolo de asta, care este scopul? Cum funcționează? Care pot fi cele mai frecvente defecțiuni ale unei suspensii pneumatice? Problemele tipice pot părea minore, dar ele sunt de fapt una dintre principalele cauze ale defecțiunii suspensiei. Din fericire, există modalități de a evita aceste probleme. Cel mai bun mod este să fiți atent la martorul probleme la suspensia pneumatică.

Părți componente ale unei suspensii pneumatice

  • Compresor – Este dispozitivul care produce și livrează aerul într-o suspensie pneumatică; o pompă electrică care furnizează aer pernelor prin conducte de aer comprimat.
  • Acumulator de presiune – O piesă care este responsabilă de menținerea corectă a aerului sub presiune în interiorul circuitului.
  • Conducte – Transportă aerul comprimat la baloane. Sunt similare cu liniile de aer de înaltă presiune obișnuite și sunt direcționate de-a lungul cadrului vehiculului. În timp ce majoritatea liniilor au o compoziție de cauciuc/poliuretan, acestea pot fi înlocuite cu oțel, cu un aspect mai curat și o construcție mai puternică.
  • Pernă- Este un compus din cauciuc și poliuretan, care oferă integritate structurală și o construcție etanșă. Are forma unei clepsidre, iar designul cu gușe permite o flexiune laterală puțin mai mare.
  • Unitatea de comandă – Gestionează toate informațiile și funcționarea suspensiei pneumatice pentru a adapta presiunea la fiecare colț și pentru a varia în timp real.
  • Senzori de nivel și accelerație – Primii măsoară înălțimea dintre ax și caroserie, în timp ce al doilea măsoară mișcările caroseriei în viraje și accelerații. Amândoi trimit informațiile către unitatea de control.
  • Bloc supapă solenoid – Distribuie corect aerul pe flanșe pe baza comenzilor unității de control.
  • Uscător – Componentă în compresor proiectată de umiditatea aerului comprimat care face să funcționeze flanșele suspensiei pneumatice.

Cum funcționează o suspensie pneumatică?

Suspensia pneumatică este o alternativă la suspensia obișnuită pe o mare varietate de vehicule aflate pe șosea astăzi. Scopul general este același ca și alte tipuri de suspensii: sunt concepute pentru a susține greutatea mașinii și a reacționa la imperfecțiunile drumului. În plus, vă ajută să vă întoarceți și să rămâneți stabilizat pe terenuri denivelate.

Prin urmare, diferența dintre o suspensie convențională și una pneumatică constă mai mult în constituția sa, unde ansamblul arc-amortizor este înlocuit cu un set de perne care sunt umplute cu aer printr-un compresor în loc să se bazeze pe amortizoare și arcuri pline ca suport. Cele mai mari avantaje ale suspensiei pneumatice au ca rezultat un beneficiu în confortul la rulare, și posibilitatea de a se adapta la diferite condiții cu rezultat mai bun decât cel clasic.

În concluzie, dacă martorul probleme la suspensia pneumatică este aprins, tehnicienii de la un service auto specializat sunt întotdeauna disponibili pentru a ajuta la diagnosticarea oricăror probleme pe care le puteți întâmpina. Tehnicienii cu experiență pot înlocui chiar și compresorul cu suspensie de aer sau uscătorul cu suspensie de aer pentru dumneavoastră, dacă este necesar.

Te interesează acest serviciu?
Completează formularul de mai jos!


    Trimite mesaj
    Bună ziua! Cu ce informații te putem ajuta?
    Call Now Button