MARTORUL FRÂNĂ DE MÂNĂ CUPLATĂ
Dacă ai observat în bord apariția acestui martor frâna de mână cuplată, ține cont de faptul că acest semnal te înștiințează că frâna trebuie dezactivată înainte de a porni la drum.
Frâna de mână nu se decuplează în momentul în care apare o problema la nivelul arcului de revenire, a brațului de pivotare etrier spate sau atunci când ai de a face cu un etrier cu piston blocat.
Defecțiunile care apar la nivelul frânei de mână pot să îți dea destul de multe bătăi de cap. Dacă frâna de mână nu se decuplează, există șansa să avariezi sistemul de transmisie sau chiar motorul atunci când încerci să o forțezi. Modul de funcționare al frânei de mână este extrem de ușor de înțeles și are ca rol menținerea autoturismului într-o poziție stabilă și sigură atunci când este oprit.
Dacă îți apare în bord martorul frână de mână cuplată, grăbește-te să contactezi un atelier auto pentru o eventuală programare. Astfel, specialiștii auto îți vor putea rezolva problemele mașinii, fără complicații.
Programeză-te pentru a consulta un specialist în a te îndruma la soluționarea problemei dumeavoastră.
Diverse probleme care pot determina lipsa de decuplare a frânei de mână
În cazul în care atunci când acționezi frâna de mână observi că arcul de revenire se rupe, aceasta nu mai poate reveni în poziția inițială, cea de repaus. Desigur, este esențial să știi că există diverse probleme care pot determina lipsa de decuplare a frânei de mână, iar acestea sunt câteva dintre ele:
- Cablurile de frână care sunt afectate de coroziune sau dacă sunt ruginite;
- Arc de revenire avariat sau care nu există deloc;
- Brațul de pivotare al etrierului din spate este blocat;
- Etrier cu piston blocat.
Acestea sunt principalele probleme, însă fii convins de faptul că un mecanic auto autorizat îți va putea oferi toate serviciile de care ai nevoie.
Pregătește-ți mașina pentru a verifica starea cablurilor de frână. Pentru a face acest lucru, ai nevoie de următoarele materiale: lanternă, elevatoare auto, o pereche de ochelari de protecție și sistemele de blocare a roților.
Cum verifică mecanicul auto starea cablurilor de frână:
- Parchează mașina pe o suprafață dreapta. Dacă mașina ta are cutie automată, ar fi bine să pui transmisia în mod parking. Dacă mașina ta este manuală, utilizează treaptă întâi de viteză;
- Poziționează sistemele de blocare a roților și acționează apoi frâna de mână pentru împiedicarea roților din spate să se deplaseze;
- Ridică mașina cu ajutorul unui elevator auto potrivit pentru greutatea autoturismului tău, iar apoi aplică elevatorul și ridică complet roțile de la sol. Dacă a apărut în bord martorul frână de mână cuplată, apelează la un service auto autorizat;
- Plasează suporții și coboară mașina până la acest nivel. Dacă mașina ta este modernă, locul acestor suporți va fi la nivelul zonei de sudură.
Ce se întâmplă când șofezi cu frâna de mână trasă?
Se întâmplă uneori să uiți frâna de mână trasă atunci când te afli la drum cu mașina? Ei bine, această greșeală este destul de întâlnită, mai ales dacă te afli într-o mașină nouă.
Primul indiciu al acestei situații este dat de absența puterii. Dacă frâna de mână va fi lăsată prea mult timp, fii sigur că vei începe să simți un miros de ars. Lucrul acesta se întâmplă în momentul în care plăcuțele de frână sunt mult prea fierbinți.
Dacă ai observat în bord aprins martorul frână de mână cuplată, asigură-te că aceasta este trasă. Dacă totuși îți apare în continuare, adresează-te cât mai curând unui atelier auto autorizat.
Este normal să îți pui întrebarea dacă frâna de mână trasă atunci când șofezi îți poate strica mașina. Răspunsul are legătură cu viteza cu care șofezi în momentul în care aceasta este trasă, dar și de timp. De asemenea, tracțiunea pe față sau pe spate reprezintă alte două detalii pe care ar fi bine să le iei în calcul.
Frâna de mână trasă în timpul șofatului îți poate strica frânele?
De obicei, frâna de mână trasă atunci când șofezi nu cauzează probleme grave dacă este vorba despre o perioadă scurtă sau dacă discutăm despre o viteză mică.
Dacă îți apare în bord un martor frână de mână cuplată, alege să faci o vizită imediată unui service auto autorizat. Aceasta este calea simplă de a rezolva toate problemele mașinii tale!
În momentul în care tragi frâna de mână, se realizează o frecare între plăcuțele de frână și disc. Cu cât viteza este mai mare, cu atât frecarea se produce mai mult, iar problemele pot apărea după o perioadă îndelungată cu frâna de mână trasă.
Există posibilitatea ca uneori să fie vorba despre căldura produsă care se transferă lichidului de frână. Această situație duce la fierberea acestuia în situațiile grave. În schimb, de obicei se produce doar o pelicula pe aceste plăcuțe, devenind foarte alunecoase. Mașina va fi mai greu de oprit, ceea ce nu este în regulă deloc. Apelează la un service auto atunci când observi în bord martorul frâna de mână cuplată!
Ai observat în bord un martor frâna de mână cuplată? Ia legătura chiar acum cu un atelier auto autorizat.
Frânarea normală după o perioadă reușește să îndepărteze pelicula de pe plăcuțele de frână, permițând frânelor să funcționeze într-un mod corect.
Un alt factor care are un rol extrem de important în stricarea frânelor se referă la cât de tare este trasă aceasta, iar dacă vezi în bord aprins acest martor frâna de mână cuplată, apelează la un atelier auto.
Dacă frâna de mână va fi trasă ușor, plăcuțele de frână nu vor suferi avarii sau acestea vor fi destul de mici. În funcție de tipul de sistem de tracțiune al autoturismului, tracțiunea pe spate sau pe față poate influența dacă un autoturism poate funcționa cu frâna de mână ridicată.
La un autoturism cu tracțiunea pe față, roțile s-ar putea să nici nu se învârtă. În cazul în care un autoturism se mișcă, cu siguranță cauciucurile sunt trase, avertizându-ne că avem o problemă.
La apariția unui martor frâna de mână cuplată, intervenția unui mecanic auto autorizat este necesară. Contează pe sfaturile specialiștilor auto și nu neglija verificările constante ale mașinii tale!