Hyundai Bayon – Un mic crossover cu mari ambiții

Hyundai BayonHyundai Bayon

Cel mai recent crossover din atelierul Hyundai a fost conceput și proiectat special în funcție de gusturile și nevoile clienților europeni, iar acest lucru ar putea fi sugerat într-o oarecare măsură prin numele său. Numele Bayon este inspirat de numele orașului Bayonne din Țara Bascilor Franceze, chiar în hinterlandul la modă Biarritz de pe coasta Atlanticului.

Dar să revenim la vedeta noastră principală: Bayon este membru al SUV-ului din segmentul B, același care a devenit atât de aglomerat în ultimii câțiva ani încât fiecare nou concurent trebuie să fie proiectat foarte inteligent și proiectat atractiv pentru a reuși. Hyundai pare să fi reușit să le realizeze pe ambele: această mașină cu siguranță îți va întoarce ochii și cu greu o va înlocui cu un alt model, iar pasagerii din ea ar trebui să aibă suficient spațiu pentru nevoile lor, în ciuda dimensiunilor exterioare compacte.

Cu o lungime de 418, o lățime de 177,5 și o înălțime de 149/150 cm, Bayon are un ampatament de 258 cm, deci la fel ca i20, dar distanța sa de la sol este de 183 mm, iar volumul portbagajului este de 411 l.

Atrăgător în exterior și în interior

Nu trebuie să faceți risipă de cuvinte cu privire la aspectul lui Bayon din exterior. Este mult mai ușor să îl priviți din toate părțile și să decideți care părți din el vă plac mai mult și care mai puțin. Pentru că da, cu siguranță vor fi amândouă și asta e bine pentru că se va vorbi mult despre el. 

Cabina este modernă, luminoasă și spațioasă, cel puțin cât poate fi în această clasă, iar instrumentele de bază pentru conectivitate și infotainment din ea vor fi un panou de instrumente digital de 10,25 inci (nu din pachetul inițial de echipare) și un afișaj central de 10, 25 inci (contracost cu navigație) sau Display Audio de 8 inci (de la al doilea nivel de echipare).

Acesta din urmă este disponibil cu Apple CarPlay wireless și Android Auto, făcând Hyundai primul producător care a introdus această capacitate unei mașini de această dimensiune. Două porturi USB dintre care unul acceptă și transferul de date, deservesc șoferul și pasagerul din față, iar altul este destinat pasagerilor de pe scaunele din spate. Pentru o experiență completă, există sistemul audio premium Bose, iar pentru o conectivitate completă, Hyundai a încorporat și serviciile Bluelink Connected Car în ultima ediție, desigur.

Pachetul de securitate de vârf

La fel ca modelele Hyundai mai mari, Bayon aduce cu sine o serie de funcții de siguranță SmartSense, dintre care multe sunt standard. Asistența pentru urmărirea benzii (LFA) menține vehiculul pe bandă, Asistența pentru evitarea coliziunilor frontale (FCA) anunță mai întâi și apoi activează frânele dacă este necesar, Avertizarea atenției șoferului (DAW) monitorizează șoferul și-l avertizează despre oboseala la volan.

Funcționează în colaborare cu sistemul Leading Vehicle Departure Alert (LVDA) care îl va informa că vehiculul din față, de exemplu într-un convoi, a început să se miște din nou. Și există multe alte sisteme, cum ar fi Rear Occupant Alert (ROA), eCall, asistență inteligentă pentru limitarea vitezei (iSLA), asistență pentru faza lungă (HBA), avertizare de coliziune în unghiul mort (BCW), avertizare pentru evitarea coliziunii în trafic transversal din spate (RCCW), ceea ce este cu adevărat o raritate în această clasă.

Motorizare inteligentă

Hyundai Bayon își bazează oferta de motoare pe familia de motoare Kappa și motoare T-GDi turbo pe benzină cu eficiență optimă, inclusiv opțiunea tehnologiei mild hybrid de 48 de volți cu transmisie manuală iMT. Cu acesta, contactul dintre transmisie și motor poate fi complet întrerupt în momentul în care șoferul ridică piciorul de pe pedala de accelerație, după care apare funcția de coasting care economisește combustibil și reduce emisiile de eșapament. Motorul va reporni automat de îndată ce șoferul atinge din nou pedala de accelerație sau de frână și va continua să ruleze în aceeași treaptă de viteză în care era înainte de oprire.

Bayon este disponibil cu un T-GDi de 1,0 l pe benzină cu 48V și 120 sau 100 CP, iar opțiunile de trepte sunt fie iMT cu 6 trepte, fie DCT cu 7 trepte. Pentru a optimiza performanța motorului, există și modurile Eco, Normal și Sport, iar Bayon se poate lăuda și că este primul SUV Hyundai cu funcția Rev Matching, care a fost rezervată celor mai sportive modele ale mărcii. Potrivirea turațiilor ajustează automat turația motorului atunci când șoferul trece de la o treaptă superioară la una inferioară. Este posibilă schimbarea mai ușoară într-o treaptă inferioară pentru o călătorie mai confortabilă. Este disponibil cu un motor T-GDi de 1,0 l atunci când este asociat cu 7DCT pentru toate modurile și cu un motor T-GDi de 1,0 l cu 48V când este asociat cu 6 iMT în modul sport.

Cu toate acestea, motorizarea de bază constă din binecunoscutul motor MPi de 1,2 l. Vine într-o versiune de 62 kW sau 84 CP și este asociat cu o transmisie manuală cu 5 trepte. Desigur, aceasta este o mașină de propulsie durabilă și dovedită, cu tehnologie mai veche și care va atrage cu prețul său. Diferența dintre modelul echipat în mod egal de 84 CP și 100 CP este de peste 8.700 de kuna.

Trei niveluri de echipare

Hyundai a pregătit trei niveluri de echipare pentru Bayon – Comfort, Style și Premium. Modelul entry-level, printre altele, vine cu încuietoare centrală cu telecomandă cu alarmă, radio audio + RDS + DAB cu comenzi pe volan, Bluetooth, USB, cruise control, aer condiționat, geamuri față și spate reglabile electric, volan înfășurat reglabil în înălțime și adâncime, scaun șofer reglabil pe înălțime, roți de oțel de 15 inci cu anvelope 185/65R15. În al doilea rând, Style level aduce și panou de instrumente digital de 10,25 inci, senzori de parcare spate cu cameră de marșarier, centrală de 8 inci display, încărcător wireless pentru smartphone-uri, iluminare ambientală, jante din aliaj de 16 inci, grilă frontală neagră lucioasă și geamuri spate colorate suplimentar.

Premium aduce și senzori de parcare față, încărcător USB în partea din față și în spate a vehiculului, scaune față încălzite, volan încălzit, aer condiționat automat cu aburire automată, senzor de ploaie, control de croazieră inteligent (numai cu transmisie automată), oglindă centrală electrocromatică, cotieră centrală, faruri LED cu lumini de viraj și lumini LED spate.

Dacă dorești să afli mai multe despre mașini te invit pe site-ul nostru autochelu.ro.

Vezi și

plăcuțe-de-frână

Ce plăcuțe de frână să alegi? Ceramice sau semimetalice? Descoperă informații vitale despre această alegere!

Sistemul de frânare al unei mașini constituie o parte importantă a rulării vehiculului, de aceea starea de funcționare a acestuia trebuie sa fie în parametrii optimi și constant revizuită de către specialiștii auto. Pentru ca frânarea să fie bună și în timpi utili realizată...

Trimite mesaj
Bună ziua! Cu ce informații te putem ajuta?
Call Now Button