VW PASSAT B6 2005 – 2010 – Experiență și probleme

VW Passat B6

VW PASSAT B6

Una dintre mașinile care s-a bucurat de popularitate atât în rândul celor cu familii numeroase, cât și celibatarilor pasionați de sportivitate și confort este vW Passat. Este unul dintre cele mai fiabile vehicule a tuturor timpurilor, iar succesul european de care acesta a beneficiat este dificil de egalat de un alt model de aceeasi gamă.

VW Passat B6 (în China VW Magotan) este succesorul modelului VW Passat B5. A fost fabricat timp de cinci ani, din 2005 până în 2010. Sedanul VW Passat B6 a debutat la Salonul Auto de la Geneva în 2005, iar varianta mai practică a debutat în luna august a aceluiași an. VW Passat B6 aparține segmentului D și principalii săi concurenți sunt Citroen C5, Honda Accord, Ford Mondeo, Opel Insignia și Peugeot 407.

În proiectarea modelului Volkswagen Passat B6, principala inspirație pentru designul caroseriei a fost berlina Volkswagen Phaeton care a apărut pe piață din 2002. Accentul a fost, în primul rând, pe faptul că VW Passat B6 poate oferi mai mult spațiu pentru pasageri și o capacitate mai mare pentru bagaje. Materialele folosite sunt de înaltă calitate, al doilea în 2006 apărând la competiția pentru cea mai bună mașină anului. A pierdut în fața modelului francez Renault Clio.

VW Passat B6 a atras clienții, în primul rând, prin gama sa atractivă de motoare și opinia asupra durabilității acestuia. VW Passat B6 dispune de două tipuri de caroserie: sedan și break, precum și mașini cu tracțiune integrală.

Baza VW Passat B6 este o versiune modificată semnificativ a platformei Golf 5, numită PK46. De asemenea, VW Passat B6 are motoarele și componentele suspensiei identice cu Golf 5. Aceasta este urmată de o revenire la motorul transversal, care oferă un spațiu interior amplu.

VW Passat B6 este semnificativ diferit de generația anterioară a modelului. Mașina are un design modern, cu o mască față imensă și cromată. În raport cu caroseria VW Passat B5, caroseria a crescut, la fel ca și spațiul pentru bagaje. Prin urmare, această mașină a fost desemnată oficial ca fiind una de familie. Are o cabină spațioasă pentru pasageri și un portbagaj mare de 565 l sedan, break 605/1730 l.

Partea tehnică a VW Passat B6 este impecabilă, elementele tipice Volkswagen de înaltă calitate fiind descoperite la fiecare pas. Mașina funcționează extraordinar, are un motor modern, majoritatea versiunilor au o dinamică excelentă cu un consum moderat de combustibil. Chiar și cei care apreciază în mod deosebit consumul mediu vor găsi ceva potrivit pentru ei înșiși prin intermediul versiunilor BlueMotion și Blue, precum și versiunea 4×4 a 4Motion.

VW Passat este alături de noi din 1973, moment la care marca germană a introdus modelul B1. După cum se dovedește, mașina a avut un mare succes și a fost vândută foarte mult în deceniile după aceea.

Precizia înată este obținută prin sudarea și îmbinarea cu laser, unul dintre avantaje fiind aerodinamica bună la versiunea de bază 0,28.

Datorită corpului complet zincat, VW Passat B6 este foarte rezistent la rugină. VW Passat B6 a primit o notă excelentă de siguranță a pasagerilor de cinci stele la testul NCAP Crescent.

CONFORT – VW Passat B6

VW Passat B6

Vw Passat B6 a fost mărit în toate direcțiile în comparație cu generația anterioară. Dimensiunile Vw Passat B6 sunt 4765 mm lungime, 1820 mm lățime și 1472 mm înălțime, iar ampatamentul se extinde până la 2709 mm. VW Passat B6 oferă 565 litri de spațiu pentru bagaje în sedan, sedanul 4MOTION cu 541 litri, cu scaunele spate rabatabile de până la 1091 litri și respectiv 1067 litri. Vagon 601 litri, 1731 litri cu scaune spate rabatabile. Capacitatea portbagajului VW Passat B6 break cu 4MOTION este de respectiv 588 litri și 1716 litri.

Volkswagen a preluat funcții de la Phaeton și Touareg pentru a oferi VW-ului Passat B6 un aer de lux.

În comparație cu generația anterioară, în interior sunt utilizate materiale mai puțin prețioase. Materialele de calitate ale modelului VW Passat B6 sunt un punct forte și nu dezamăgesc; în comparație cu concurența, interiorul este foarte rezistent la abraziune. Interiorul VW Passat B6 este rezistent la uzură. Pe consola centrală instrumentele sunt lizibile, bine organizate și au un aspect definit, indicatorii principali având garnituri cromate și iluminare de fundal.

În general, calitatea și poziția tuturor comutatoarelor de pe Passat B6 este excelentă, scaunul șoferului oferă o mulțime de reglaje.

VW Passat B6 oferă o călătorie superbă și un zgomot redus, ceea ce înseamnă că pasagerii se vor bucura de drum. Scaunele sunt excelente și aduc un confort ridicat și mult spațiu în cabină,iar pasagerii beneficiază de spațiu suficient pentru picioare și cap.

VW Passat B6 a obținut cinci stele la Euro NCAP Crash Test și a obținut patru stele pentru protecția copilului. ESP (Programul electronic de stabilitate) este standard, dar și airbagurile și perdelele laterale, memento-ul vizual pentru centura și tetierele active.

MOTOR – VW Passat B6

Gama de motoare VW Passat B6 este largă. Motoarele pe benzină variază de la 102 la 200 CP. În plus, există un motor cu șase cilindri de 250 CP și un model sportiv din 2008 de 300 CP. Majoritatea modelelor VW Passat B6 au motoare diesel de la 105 la 170 CP. Un caz special este TDI Blue Motion, disponibil din 2007.

VW Passat B6 și-a început cariera în 2005 cu 1.6 (102cp), 1.6 TDI (115cp), 2.0 TDI (150cp), 2.0 TFSI (200cp) și 3.2 FSI V6 (250cp) și turbo diesel 1.9 TDI (105 CP), 2.0 TDI (140 CP) și 2.0 TDI (170 CP). Oferta de motoare din 2007 a crescut cu benzina 1.4 TSI (121 CP) și 1.8 TSI (160 CP) și 1.9 TDI turbo diesel (105 CP) cu tehnologie BlueMotion, 2.0 TDI de 140 CP – un nou sistem de injecție.

Pentru prima dată, VW folosește injecție common-rail, denumirea motorului schimbată în TDI CR.  Acest lucru reduce zgomotul și vibrațiile popularului turbo diesel.

Un an mai târziu, pe lângă versiunea pe benzină a 2.0 TSI (200 CP), gama VW Passat B6 se îmbogățește cu cea mai puternică variantă a motorului R36 3.6 V6 cu 300 CP. De asemenea, a fost introdus un nou turbo diesel 2.0 TDI (110 CP), disponibil și cu tehnologia BlueMotion. Acest lucru a înlocuit și vechiul motor 1.9 TDI. Tehnologia Common-Rail a fost aplicată tuturor motoarelor VW Passat

B6 turbo diesel. În 2009, Volkswagen a oferit un motor eficient pe benzină 1.4 TSI (122 CP) și un motor diesel 1.6 turbo TDI BlueMotion, 2.0 TDI BlueMotion Blue (143 CP). Oferta includea o completare a tehnologiei BlueMotion start-stop. În cazul versiunii Blue, pe lângă elementele BlueMotion, tehnologia folosește un catalizator SCR ultramodern, oferind un nivel foarte ridicat de puritate a gazelor. Passat B6 2.0 TDI Blue necesită utilizarea unui aditiv special AdBlue.

VW Passat B6 1.6 MPI

Are un motor robust și simplu, două supape pe cilindru, generația anterioară este de 74 KW și se livrează acum la fel ca Octavia 75 KW/102 CP. Timpul de accelerație de la 0 km/h la 100 km/h este 12,4 secunde, viteza maximă 190 km/h cu un consum mediu de 7,7 l/100 km. Avantajele sale sunt ușurința în manevrare și nevoia scăzută de reparații.

VW Passat B6 1.6 FSI

Oferit într-o gamă largă de modele, 1.6 FSI este un motor cu injecție directă, are patru supape pe cilindru 85 KW/115 CP, VW Passat B6 accelerează de la 0 km/h la 100 km/h în 11,4 secunde, viteza maximă fiind de 200 km/h, iar consumul mediu de 7,5 l/100 km. Acest motor s-a dovedit deja a fi o alegere robustă și populară pe Touran și Golf, dar a părăsit programul în 2008, iar noul motor 1.4 TSI cu 90 KW/122 CP a venit în locul său.

VW Passat B6 2.0 FSI

A fost proiectat un motor pe benzină cu patru cilindri de 2 litri. Motorul atmosferic oferă 110 KW/150 CP/200 Nm, timp de accelerație de la 0 la 100 km/h în 9,4 secunde, viteză maximă este 213 km/h, iar consum mediu de combustibil de 8,2 l/100 km. Acest motor FSI este mai puternic ca performanță și sofisticare. El a debutat pe VW Golf.

VW Passat B6 2.0 T-FSI

Acest motor pe benzină de 2 litri folosește un turbocompresor și un intercooler, care este deja foarte apreciat pentru combinația sa de capabilități pe VW Golf GTI, 200 CP, 147 kW la 5500 rpm/min. Raport de compresie ridicat 10,3: 1 și cuplu de 280 Nm/1800 – 5000 rpm. Este foarte potrivit pentru șofatul de tip dinamic. Accelerează de la 0 k/h la 100 km/h în 7,7 secunde, iar viteza maximă este de 236 km/h. Consumul mediu de combustibil este de 8,6 l/100 km.

VW Passat B6 3.2 V6 FSI

Acest V6 este împrumutat de la un Audi A6, are 184 kW/250 CP, și o viteză maximă de 250 km/h.

VW Passat B6 3.6 V6 FSI / R36

Passat R36 nu poate fi confundat cu versiunea „civilă” a Passat-ului. Este o mașină echipată cu un motor 3,6L FSI de 250 CP ce accelerează de la 0 km/h la 100 km/h în 6,9 secunde și atinge o viteză maximă de 246 km/h. Dezavantajul este consumul (în oraș, 12,8 litri).

VW Passat 1,9 TDI 105 CP

Motorul aproape legendar 1.9 TDI a apărut și pe VW Passat B6, dar numai în versiunea 105 CP/77kW/250 Nm, viteza maximă este de 188 km/h, timp de accelerație de la 0 km/h la 100 km/h în 12,1 secunde, consum mediu 5,6 l/100 km, zgomotos și cu un consum redus. În anii următori, a fost înlocuit cu un motor 1.6 TDI mai modern, dar cu aceeași putere.

VW Passat B6 2.0 TDI

Acest model este un compromis între putere și consumul de combustibil. Își păstrează valoarea și motto-ul de mașină fiabilă care este potrivit și pentru utilizatorii mai pretențioși.

VW Passat B6 2.0 TDI vine în două variante de putere, 140 CP sau 170 CP. La începutul anului 2008, 2.0 TDI PD a fost înlocuit de motoare TDI common-rail mult mai sofisticate, având tot 140 CP sau 170 CP ca 2.0 TDI PD, dar mult mai lin și mai silențios, cu mai multă putere, mai puține vibrații și niveluri de zgomot mai reduse. Ambele sunt disponibile și cu tracțiune integrală.

VW Passat B6 2.0 TDI, 140 CP

Acest motor produce 103 KW/140 CP și 320 Nm/1800 rpm, cu timp de accelerație de la 0 km/h la 100 km/h în 9,8 secunde, viteză maximă 209 km/h și un consum de 5,9 litri la fiecare 100 km. Conceput pentru a fi cel mai popular motor oferit pe noul VW Passat B6, acest motor oferă un echilibru remarcabil între performanță și economie.

VW Passat B6 2.0 TDI, 170 CP

La această variantă au fost adăugați doi arbori de echilibrare, un nou colector de admisie, managementul Siemens, iar duzele convenționale au fost înlocuite cu altele controlate piezo. Sistemul funcționează la 2200 bar și consumă în medie 6,1 litri. Cu o putere maximă de 170 CP/125 kW, consumul de combustibil este similar cu motorul de 140 CP pe care se bazează.

VW Passat B6 BlueMotion: COMMON RAIL – 110 CP

BlueMotion este echipat cu un TDI de 2,0 litri care dezvoltă 110 CP (la 4200 rpm) și oferă un cuplu maxim de 250 Nm la 1500 rpm. Combinat cu o transmisie manuală cu 5 trepte, 2.0 TDI Passat BlueMotion poate să urce până la 198 km/h (Variant 196 km/h) și 100 km cu 4,9 litri de motorină. Pentru a atinge aceste realizări, berlina germană folosește un sistem integrat de transmisie dovedit și o funcție start/stop, care economisește 0,2 litri de motorină la 100 km. Conceput pentru producția cu emisii reduse, acest model respectă reglementările Euro 5.

VW PASSAT TDI Blue cu catalizator SCR

Acest motor TDI Blue respectă deja cel mai restrictiv standard european de evacuare, standardul Euro 6. Această versiune este echipată cu un nou catalizator SCR care, împreună cu aditivul AdBlue, reduce emisiile de oxid de azot. SCR reprezintă reduceri catalitice selective și se referă la faptul că acest dispozitiv are o sarcină importantă – trebuie să transforme componenta oxizilor de azot (NOx) a gazelor de eșapament în azot și apă. Această versiune a VW Passat B6 rulează un common rail 2.0 TDI cu 143 CP, ceea ce îi permite să atingă o viteză maximă de 210 km/h (Variant 207 km/h) și consumă la 1346 km un rezervor de combustibil diesel pentru Sedan și 1273 km pentru Variant.

VW PASSAT B6 TDI Ecofuel

Passat TSI EcoFuel, primul vehicul cu injecție directă GNC cu compresor și turbocompresor. Este un motor de 150 CP asociat cu o cutie de viteze cu dublu ambreiaj DSG ce permite folosirea a 4,4 kg de gaz natural pe o distanță de 100 km și emite o cantitate mică de CO2: 119 g/km. Conversia motoarelor TSI în metan a necesitat schimbări profunde: a fost necesar să se întărească supapele, legăturile și pistoanele. Chiar și compresorul și turbocompresorul au fost modificate, duzele speciale de injecție a gazului au fost integrate în conductele de aspirație. În ciuda intervențiilor, motorul menține un spirit sportiv care permite VW Passat TSI EcoFuel să atingă maxim 210 km/h și 100 km/h în 9,7 secunde.

Vw Passat B6 este disponibil cu trei opțiuni de transmisie manuală cu 6 trepte, DSG Direct Shift cu 6 trepte și transmisie automată Tiptronic cu 6 trepte.

DSG- Direct Shift Gearbox

Transmisia directă Shift reprezintă o adevărată inovație, combinând confortul unei transmisii automate cu sensibilitatea și puterea unei transmisii manuale. Cu acest nou sistem de control al ambreiajului nu mai au loc pauze de transmisie tipice chiar și pentru transmisiile automate. Asta se realizează printr-un sistem inteligent de control al transmisiei hidraulice și electronice, două ambreiaje umede și doi arbori de intrare și ieșire în fiecare jumătate a cutiei de viteze.

Combinația permite rămânerea în așteptare a unei trepte superioare până când aceasta este selectată. Cu alte cuvinte, dacă mașina este în treapta a treia, a patra este selectată, dar nu este încă activată. De îndată ce se atinge punctul ideal, ambreiajul treptei de viteză se deschide, iar al doilea ambreiaj se închide și cuplează viteza a patra sub control electronic precis. Pe măsură ce acțiunile de deschidere și închidere ale celor două ambreiaje se suprapun, schimbarea lină a treptei de viteză și întregul proces de schimbare se finalizează în mai puțin de patru sutimi de secundă.

Rareori apar defecțiuni, iar cutia de viteze DSG este foarte populară la vehiculele Volkswagen second-hand. Cutia de viteze Volkswagen DSG permite șofatul sportiv și, de asemenea, un consum redus de combustibil la VW Passat B6.

VW Passat B6 arată cât de modernă ar trebui să fie caroseria cu tracțiune față sau tracțiune integrală în ceea ce privește confortul și manevrabilitatea. Noua suspensie de pe puntea spate este izolată acustic, iar suspensia frontală McPherson are elemente din aluminiu și servodirecție electro/mecanică (are capacitatea de a schimba senzația oferită de volanu, în funcție de viteză și de condițiile de drum).

Frânele sunt echipate cu un dispozitiv de curățare special pentru discuri care împiedică formarea de apă sub formă de film subțire; asta se aplică atunci când conduci pe timp de ploaie, reducând forța inițială de frânare. Frâna electronică de parcare (care frânează toate cele patru roți și poate fi utilizată în caz de urgență pentru a încetini mașina) este activată de un buton de pe tabloul de bord și eliberată automat atunci când șoferul este gata să plece. Șoferii pot alege un tablou de bord cu finisaje din lemn sau metal. Butonul care activează noua frână de parcare este situat în partea stângă, un comutator tipic montat pe VW. Acum este necesar să apeși butonul în detrimentul folosirii manetei.

DEFECȚIUNI – VW Passat B6

ata de defectare a VW Passat B6 depinde de utilizare. Majoritatea acestor defecțiuni sunt în strânsă legătură de vehiculele care s-au produs în primul an de fabricație.

Motoarele pe benzină se bucură de recomandări foarte bune. Sunt durabile și rareori se defectează. În cazul lor, este dificil să vorbim despre eșecurile comune. O excepție este motorul 1.4 TSI, la care apare scârțâitul compresorului de cuplare electromagnetică (în intervalul 2000 – 3000 rpm). În ciuda zgomotelor ciudate, ambreiajul își face treaba.

Noiembrie 2006: Rechemare – Înlocuirea unui computer de motor pe modelele 1.6 FSI și 2.0 FSI produse până în martie 2005, după ce apa a pătruns în computerul motorului. Motorul se oprește.
Motor TSI. Dacă lanțul trage și/sau dispozitivele de tensionare sunt slăbite. Reparația este costisitoare, dar dacă nu se intervine corespunzător, aceasta poate provoca daune grave motorului din cauza lanțului sărit.
Motoare 1.9 TDI. Defect în software. Actualizare software necesară.
Cele mai grave defecte apar la cea mai populară versiune 2.0 TDI care, după o mulțime de kilometri, prezintă volanta uzată prematur și probleme la pompa de ulei. Din păcate, reparațiile acestor defecțiuni sunt foarte scumpe.
Injectoarele 2.0 TDI Siemens sunt problematice și deseori anulate, dar au fost modificate de Volkswagen pe cheltuiala lor în atelierele partenere. Această reparație nu a fost întotdeauna gratuită, având în vedere vârsta și kilometrajul mașinii.
Cei care au optat pentru motorul 2.0 TDI (pompă-injector), de la 110 CP la 170 CP, pot să întâlnească defecțiuni precum fisurarea chiuloasei (în special modelele până în 2007), turbocompresoare blocate, volantă defectă sau probleme la pompa de combustibil.
Problemele debitmetrului motorului VW Passat B6 2,0 TDI aparține tuturor motorinelor moderne. De asemenea, apar probleme la filtrul de particule.
VW Passat B6 2.0 TDI (motor BKP de 140 CP) are probleme mari cu duzele injectorului de combustibil.
La primele modele 2.0 TDI de 140 CP, porozitatea capului de cilindru poate provoca un consum anormal de lichid de răcire și, în cel mai rău caz, supraîncălzirea motorului.
Producătorul a retras spre înlocuire injectoarele piezoelectrice Siemens 2006 – 2009 ale motorului 2.0 TDI BMN (pot provoca probleme cu DPF).
Toate autovehiculele cu motoare 2.0 TDI PD care utilizează injectoare Siemens piezoelectrice și calculatoare Siemens sunt afectate de această problemă. Cele mai multe probleme sunt la Passat B6 2.0 TDI 140 CP BKD. 
Turbină. Unele cazuri de probleme la nivelul turbinelor pot apărea la 2.0 TDI produse înainte de mai 2005.
Motoare 1.6 și 2.0 TDI. Riscul pătrunderii apei în calculatorul pompei de injecție.
Septembrie 2005: Motoarele 2.0 TDI fabricate între ianuarie și aprilie 2005 au fost rechemate pentru servicii de reprogramare a software-ului de filtrare a particulelor. Există riscul pierderii puterii.
În cazul unui motor PD, la înlocuirea curelei de transmisie, este obligatorie înlocuirea pompei de apă și instalarea unei pompe cu un rotor metalic. O problemă cu rulmenții pompei de apă poate duce la ruperea curelei dințate și la defectarea motorului.
Controlul vitezei de croazieră poate fi dezactivat în timpul șofatului. Defecțiunea este cel mai adesea la comutatorul ambreiajului.
Pompă de ulei. La Motorul 2.0 TDI se poate defecta lanțul acționat de pompa de ulei de la 80.000 km la 100.000 km. Din 2006, s-a trecut la un arbore hexagonal scurt care acționează o pompă de ulei, dar acesta are, de asemenea, o problemă, curbându-se după 50.000 km.
Pentru suspensia frontală, umerii și capetele brațelor oscilante ale clemelor sunt sensibile.
Anvelope. Reglarea necorespunzătoare din fabrică a direcției poate provoca uzura și ruperea anvelopelor la primele modele fabricate.
O problemă tipică a VW Passat B6 este defectarea frânei electrice de parcare. De asemenea, este problematic să activezi și să dezactivezi frâna de mână.
Ștergătoarele nu mai funcționează pe timp de ploaie, apa pătrunzând în motorul ștergatoarelor, cel mai frecvent la 2,0 TDI.
Apa poate intra în faruri și poate contribui la arderea becurilor.
Există multe reclamații cu privire la funcționarea defectuoasă a aparatului de aer condiționat automat.

Concluzie

Rata defecțiunilor ce pot apărea la mașina de familie VW Passat B6 depinde în principal de motor. Dacă vrei să te bucuri de fiabilitate și disponibilitate, ar trebui să alegi motoarele mai puțin puternice. Dacă cumperi această mașină, trebuie să fii pregătit pentru numeroasele costuri de întreținere implicate. Chiar și în aceste condiții, nu neglija vizitele regulate la service pentru a nu ajunge la costuri ridicate.

Este o mașină extrem de confortabilă care nu va da greș. Pentru călătorii scurte, alegerea este modelul cu motorul 2.0 TDI (se recomandă 8 supape deoarece cea cu 16 supape „știe să ardă combustibil și să golească buzunarul” 😊) ce consumă aproximativ 5 litri. 1.9 TDI de 105 cai, de asemenea aproximativ 5 litri, dar cu o tracțiune categoric redusă. 1.9 TDI, pe de altă parte, este cu siguranță mai ieftin de întreținut.

Indiferent dacă Passatul pe care îl șofezi este achiziționat nou, din reprezentanță sau dacă a mai avut și alți proprietari în trecut, este nevoie să respecți planul de service care ți s-a recomandat. În caz contrar, cu cât eviți mai mult mici reparații, cu atât gradul de siguranță și confortabilitate se va reduce. Service auto Brașov AutoChelu este locul în care preocuparea principală este pentru siguanță și confort. Vino pe Ecologiștilor 10 și descopră standardele la care lucrăm.

Vezi și

plăcuțe-de-frână

Ce plăcuțe de frână să alegi? Ceramice sau semimetalice? Descoperă informații vitale despre această alegere!

Sistemul de frânare al unei mașini constituie o parte importantă a rulării vehiculului, de aceea starea de funcționare a acestuia trebuie sa fie în parametrii optimi și constant revizuită de către specialiștii auto. Pentru ca frânarea să fie bună și în timpi utili realizată...

Trimite mesaj
Bună ziua! Cu ce informații te putem ajuta?
Call Now Button